اراده‌ قوی برای برقراری صلح در جهان وجود ندارد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه دفاع مقدس، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پنل دوم این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و حادثه تروریستی اخیر در اهواز اظهار کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس به دنبال تحمیل صلح خود خواسته از طریق تحمیل جنگ ۸ ساله به جمهوری اسلامی ایران بود اما با رشادت رزمندگان و درایت امام خمینی (ره) حتی ذره ای نیز از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

وی افزود: ۷۰ درصد مفاهیم مشترک ادبیات جهان به نوعی با مفهوم صلح درآمیخته است و بیش از ۳۶ سال است که سازمان ملل متحد با اختصاص روز ۲۱ سپتامبر به نام صلح سعی در بیان اهمیت این پدیده در جهان دارد، اما درست همین زمان اوج شدت جنگ‌ها را نیز در دنیا شاهد هستیم و مشخص است که اراده‌ای قوی برای برقراری صلح وجود ندارد.

جعفری با ارائه آمارهایی ادامه داد: شمار بی خانمان‌های دنیا در پایان سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵/۶۵ میلیون نفر رسیده که نشانگر روند در حال افزایش این جمعیت است. همچنین مطابق آمارهای منتشر شده از طرف بنیاد «کودکان را نجات دهیم» شمار کودکان در حال زندگی در مناطقی که در آنها جنگ در جریان است ۷۵ درصد افزایش داشته که بیش از ۳۰ درصد این کودکان نیز در منطقه خاورمیانه و کشورهای مسلمان زندگی می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: به طور کلی صلح در ۳ وضعیت مطرح می شود: ۱- توازن قدرت: در این حالت صلح پایدار نخواهد بود که مثال آن پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به دست صدام به دنبال به هم خوردن توازن در منطقه در سال ۱۳۵۹ بود. ۲- سود و منفعت: در این حالت صلح دستاویزی است برای کسب منفعت قدرتها و طبیعتا در چنین حالتی نیز صلح پایدار نخواهد بود. مثال بارز آن نقض برجام و خروج آمریکا از پیمان منع گسترش گازهای گلخانه ای دنیاست که چون آنها را در تضاد با منافع خود می دید آنها را زیر پا گذاشت. ۳- باور و اعتقاد: تنها در حالتی صلح پایدار برقرار می شود که صلح در باورهای دینی، اعتقادی و ایدئولوژیکی ملتها ریشه داشته باشد؛ همانند مبانی اعتقادی دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران.

در پایان جعفری ضمن تقدیر از مجمع جهانی صلح اسلامی به خاطر تولید و نشر ادبیات صلح طلبی ایران اظهار امیدواری نمود که نشست عمومی این مجمع در اسفندماه سال جاری با شکوه هر چه تمام برگزار شود و دستاوردهای مثبتی را در عرصه های ملی و بین المللی برای کشور به همراه داشته باشد.

156
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });