تدوین خاطرات سه نسل از جنگ هشت ساله عراق علیه ایران

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

نوید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایدۀ انتشار این کتاب گفت: ۳ سال پیش هنگامی که با جمعی از دوستان دورۀ ابتدایی و راهنمایی نشسته بودیم، صحبت از جنگ شد و هر یک از دوستان خاطراتی را از این دوران تعریف کرد. برخی از این خاطرات بسیار برایم جذاب بود و به این فکر کردم که این خاطرات بخشی مغفول مانده از دوران پایداری مردم ایران در شهرها و پشت جبهه‌ها است.

وی افزود: بعنوان یک خبرنگار  به این فکر افتادم  باید این خاطرات که بیانگر بخشی از زندگی  کودکان و نوجوانان  ایران در شهرهای مختلف و در دوران جنگ تحمیلی بود را ثبت و ضبط کنم.

دبیر پیشین صفحات پایداری روزنامه های اعتماد و ملت ما تاکید کرد: خاطرات دوران کودکی و نوجوانی تاثیر عجیب و ماندگاری در زندگی دارد و اینکه در روز نخست مدرسه، دانش آموز با حمله هوایی و یا حتی هول و هراس بزرگتر ها بخاطر واژه ای بنام جنگ روبرو شود، فراموش نشدنی است، ضمن اینکه این بخش از تاریخ شفاهی جنگ نادیده گرفته شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ماجراهای جذاب و مستند این خاطرات برگهایی از خاطرات دوران جنگ هشت ساله است که بی شک در آینده می تواند مورد استفادۀ و استناد محققان و پژوهشگران اجتماعی قرار گیرد. این بود که کار را آغاز کردم و ابتدا از دوستان و آشنایان درخواست کردم تا خاطرات خود را برایم بنویسند و بازگو کنند.

این خبرنگار پیشکسوت ادامه داد: چند بار طرح کلی کار را بهبود بخشیدم و یک دوره سراغ آدم های مشهور رفتم ولی بعدا دریافتم که این خاطرات باید از میان تمام  مردم جمع آوری شود.

صالحی تصریح کرد: تا کنون ۲۷ خاطره از بین  خاطرات جمع آوری شده را انتخاب کرده و با فراخوانی  در فضای مجازی به دنبال خاطرات جدید و جذاب هستم و امیدوارم که با حمایت هم نسلان ام  بتوانم بخش نخست این کتاب را به بهترین شکل ممکن ارائه دهم.

این نویسنده تاکید کرد: طی فراخوانی خصوصی و نیز در فضای مجازی ۲۷ خاطره از شهرهای مختلف ایران و نیز ایرانیان ساکن خارج از کشور  مثل آلمان به دست نویسنده رسید. 

وی اظهار امیدواری کرد که جلد نخست این مجموعه تا اواخر امسال آمادۀ انتشار شود.

208
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });