۶۵ هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی غروب دوشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران که در سالن امام جواد (ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اکثر فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به سهمیه خود در کنکور حرف دارند و معتقدند نگاه‌های دیگران برای آنان سنگین است.

وی گفت: طرحی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در حال آماده‌سازی است و امروز ۱۶۰ هزار دانشجو و ۲۳۰۰ عضو هیئت علمی و رتبه‌های بالای کنکور از جامعه ایثارگران داریم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ۷ هزار نخبه از جامعه ایثارگر داریم اما عده‌ای روی این مسئله حساسیت‌ها و انتقاداتی دارند که البته به جا نیست.

حواشی تجمع طلاب در فیضیه قم موجب شکستن حرمت حوزه شد

وی در ادامه افزود: حواشی تجمع طلاب در فیضیه قم موجب شکستن حرمت روحانیت و حوزه شد که مراجع در این زمینه موضع گرفتند و آن را تقبیح کردند و امیدواریم این افراد در این زمان حساس بیدار شوند.

حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که انتقاد از دولت خوب است اما تضعیف دولت پذیرفتنی نیست و به رئیس رسانه ملی نیز در دیدار با هیئت دولت در این زمینه تذکر دادند.

وی افزود: امروز همه در یک کشتی حضور داریم که باید با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت بر دشمنان غلبه کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در خصوص موضوع اشتغال طی مدت ۵ سال اخیر ۹۵ هزار شغل برای فرزندان ایثارگر و جامعه ایثارگر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما سهمیه‌ای در استخدام‌ها داریم که ۲۵ درصد از آن سهم فرزندان و خانواده‌های شهدا است که بنیاد شهید در این زمینه‌ها ورود کرده است.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند، افزود: امسال هزار میلیارد سهمیه وام اشتغال داریم که برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری ۴ درصد است

وی عنوان کرد: در کشور ۱۲ درصد نرخ بیکاری داریم که در جامعه ایثارگری این آمار ۴ درصد است که نشان از موفقیت بنیاد در اشتغال‌زایی دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین بیان داشت: کمیسیون‌های پزشکی برای مشخص کردن درصد جانبازی تشکیل می‌شود و آیتم‌های مشخصی دارد و این نیست که این درصدها سلیقه‌ای باشد.

وی ادامه داد: برخی از درصدها کمتر می‌شود که باید توجه داشت این افراد روند درمان را طی می‌کنند و بهبود می‌یابند و توصیه کرده‌ایم زیر ۲۵ درصد را کم نکنند.

حجت الاسلام شهیدی عنوان کرد: وام مسکن به خانواده‌های شهدا داده می‌شود که در ۵ سال قبل ۲۰۰ هزار وام داده شد و زمین‌هایی نیز واگذار شد تا مسکن آنان تهیه شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی در خصوص ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سن والدین شهدا بالا رفته است و سینه آن‌ها گنجینه خاطرات است که باید به صورت مکتوب و تصویری ثبت و ضبط شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: به مراکز استان‌ها اعلام کردیم خاطرات خانواده‌های شهدا را ضبط و پیاده سازی کنند که اقدامات خوبی صورت گرفت و با ۲۶ هزار نفر از والدین شهدا مصاحبه شده که امیدواریم به صورت کتاب در آید.

تابعیت ایرانی شهدای مدافع حرم

وی در خصوص شهدای مدافع حرم اتباع خارجی نیز گفت: بنیاد شهید به دستور رهبر معظم انقلاب به دنبال گرفتن تابعیت ایرانی شهدای مدافع حرم افغانستانی و پاکستانی است و هر کدام از آنان که سپاه اعلام کند بنیاد شهید موظف به تحت پوشش قرار دادن آن‌ها است.

حجت الاسلام شهیدی در خصوص فوت جانباز ایرانی در افغانستان نیز گفت: دادگاه برای پیگیری موضوع جانباز فوت شده در افغانستان مأمور شده است و اداره حقوقی بنیاد شهید در این پرونده ورود کرده و ما با خانواده وی در تماس هستیم تا در صورت مشخص شدن وضعیت نهایی اقدام لازم برای انتقال جنازه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید تنها مربوط به دولت نیست بلکه همگان در این امور و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت سهیم هستند و انتظار داریم خبرنگاران نیز جامعه ایثارگری را یاری کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: ما در بنیاد شهید به دنبال اقدامات سیاسی نیستیم و طی این مدت یک مصاحبه سیاسی انجام ندادم و نخواهم داد.

181
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });