ندویدن پی آواز منیّت/ با اخلاص تمام خدمت کرد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر دل نوشته‌ای است که بخشعلی قنبری دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی نوشته است:

در این نیم قرن عمری که خداوند داده است شاهد عروج بزرگانی بوده ام و برای همه آنان از جان گریسته ام و در غمشان سوخته و ساخته ام، اما برای هیچ کدام به اندازه سردار دل‌ها نسوخته ام و قلبم این اندازه آتش نگرفته است. وقتی نام عظیم اش بر زبانم جاری می‌شود دست خودم نیست اشک‌هایم جاری می‌شوند. گویی که نسبت عجیبی با این انسان پر از مهر دارند. می‌دانید که چقدر عظیم است که یک سردار نظامی این همه عطوفت داشته باشد! ما آدمیان اصولاً از نظامی‌ها انتظار صلابت و مایه‌ای از خشونت را در ذهن داریم اما این سردار جور دیگری است! نگویید که چون شهید شد این حرف‌ها را می‌نویسم نه! قبل از شهادتش هم از او نوشته ام و با اخلاص تمام او را ستوده ام.

او یک ویژگی عظیم داشت که شاید دیگران به آن کم توجه دارند و آن ندویدن پی آواز منیت بوده است. او هرگز در خدماتش خود را ندید بلکه خدا و جلوه‌هایش را دید و به خاطر جلوه‌هایش با اخلاص تمام خدمت کرد.

او نیک می‌دانست که اگر به خلق خدا صادقانه خدمت کند، خدا او را بالا می‌برد درست پیش خودش و بی آنکه او پی شهرت بدود، خدا محبت او در دل‌ها قرار داد. آری او این آیه قرآن را از بر داشت که: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (آل عمران/۳۱)؛ بگو: اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید تا خدا محبتتان را در دل‌ها افکند و گناهان شما را بر شما ببخشاید، و خداوند آمرزنده مهربان است».

اما برعکس سیاستمداران بی خلوص برای کسب شهرت بدون محبت سر از پا نمی‌شناسند و البته در این راه هم توفیق نمی‌یابند و نمی‌دانند که از این راه نمی‌توانند محبوب خلایق شوند. کاش به مفاد آیه بالا نظر می‌کردند! شگفتا برخی از آدمیان شب و روز در سیما دیده می‌شوند و چون قرار است جایی سخن کنند باید از این طرف و آن طرف مستمع جمع کنند، اما سردار تا مدت‌های مدیدی حتی چهره اش از تلویزیون پخش هم نشده بود ولی همه عاشقش بودند، البته که مردم بی دلیل عاشق نمی‌شوند. مگر می‌شود به سردار عشق نورزید که چنین ملت را از خشونت داعش خونخوار نجات داده است!

اگر کسی به شما جان دهد و یا جان شما را از خطر مرگ نجات دهد با تمام وجود عاشقش نمی‌شوید؟! سردار همین کار را انجام داد و به دست مفلوک‌ترین فرد زمان به شهادت رسید! در بزرگی این سردار همین بس که بزرگترین قدرت دنیا همه توانش را جمع می‌کند برای شهید کردن یک نفر آری یک نفر! لعنت خداوند بر این قدرت خبیث و بر این جلاد نامرد که بویی از انسانیت نبرده است و حیف دهانهاست که اسم ننگینش را بر زبان آورند!

ای عزیز دویدن پی شهرت و منیت تو را به هیچ جا نمی‌رساند! خالص باش و خدمت کن لازم نیست داد بزنی که فلان کار را کرده ام خدای تو همه چیز را نیک می‌داند و توان آن را دارد که محبت تو را در دل‌ها بکارد!، بدوند دنبال دوربین و شعار و سخنرانی و وعده و وعید و تبلیغات و بزک کردن خودشان برای کسب محبوبیت و … دریغ از اندکی محبت در دل‌های مردم!

سردار مصداق بارز این آیه شریفه است: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا (مریم/۹۶)» آنان که ایمان آوردند و کارهای نیکو انجام دادند، خداوند محبت شأن را در دل‌ها قرار می‌دهد.

سردار عزیز! تو الگویی از یک انسان وارسته به عالم عرضه کردی و ثابت کردی که می‌توان سرباز بود و محبوب دل‌ها گشت! می‌توان سرباز بود و جبهه‌ها را در هم نوردید و از خانواده غافل نشد و فرزندانی نازنین و فهیم تربیت کرد چون زینب و نرجس تو که هر کدام یلی در راه عزت و افتخارند! می‌توان سرباز بود و سر از پا نشناخت و دوید از پی حقیقت و شرف و انسانیت و اخلاق و دین و صلح و امنیت نه شهرت و منیت! … و تو همه اینها را یک جا داشتی و به جهانیان عرضه کردی! … و خدا چون تو را آفرید فرمود: «فتبارک الله احسن الخالقین».

111
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });