وعده رئیس بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات رزمندگان عملیات مرصاد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرنگار مهر، پنجم مرداد ماه ۶۷ بود که با حمله برنامه ریزی شده اعضای سازمان منافقین، عملیات مرصاد در حوالی غرب استان کرمانشاه آغاز شد. عملیاتی که ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، آغاز شد و با شکست نیروهای منافقین نیز به پایان رسید.

در این عملیات که به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی برگزار شد، ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای مجاهدین خلق کشته و شمار زیادی از رزمندگان کشورمان نیز شهید یا مجروح شدند.

در حال حاضر نیز بسیاری از شهدا و جانبازان این عملیات شناسایی و تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند اما در این میان هنوز هم برخی از رزمندگان عملیات مرصاد، برای استفاده از خدمات بنیاد یا حتی محاسبه درصد جانبازی خود دچار مشکل هستند.

به طوری که بر اساس کسب اطلاع خبرنگار مهر و گزارشات مردمی، برخی از رزمندگان برای کسب درصد جانبازی، دریافت سابقه ایثارگری و سابقه حضور در جبهه با مراجعه به بنیاد شهید با درب بسته روبرو می‌شوند.

طی مدت اخیر نیز تعدادی از رزمندگان عملیات مرصاد، با وجود مراجعه به بنیاد شهید و ارائه درخواست برای احتساب سابقه حضور در جبهه یا بررسی میزان جانبازی، موفق به انجام امور خود و نشده و درخواست آنها نیز پذیرفته نشده است.

بر اساس پاسخ اعلام شده از سوی بنیاد یا نهادهایی از جمله مراکز سپاه به این عزیزان، گفته شده که به دلیل اینکه عملیات مرصاد پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل آغاز شده و بر اساس این قطعنامه نیز جنگ تحمیلی ایران و عراق در تاریخ ۲۹ تیر ۶۷ پایان یافته است، حضور در عملیات مرصاد شامل سابقه رزمندگی، ایثارگری و جانبازی محسوب نمی‌شود.

در حال حاضر نیز گزارشات مردمی حاکی از آن است که حتی برای اعطای سابقه ایثارگری به برخی از رزمندگان این عملیات موانعی وجود دارد و شروع عملیات مرصاد پس از تاریخ تصویب قطعنامه، دلیلی بر عدم پذیرش سابقه ایثارگری رزمندگان این جبهه شده است.

اوحدی: به تمامی مسائل رزمندگان عملیات مرصاد رسیدگی می‌کنیم

در همین خصوص نیز سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پذیرش سابقه رزمندگی یا جانبازی رزمندگان عملیات مرصاد، گفت: هر یک از عزیزانی که در معرکه منافقین و در عملیات مرصاد حضور داشته یا به درجه جانبازی و شهادت رسیده‌اند، قطعاً به مسائل آنها رسیدگی خواهد شد و پرونده‌های آنها را در کمیسیون‌های بنیاد شهید بررسی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: رسیدگی به مسائل رزمندگان، جانبازان و شهدای عملیات مرصاد جزو اولویت‌های بنیاد شهید است و قطعاً به زودی این موضوع را بررسی و نتایج آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

اوحدی درباره شهدای منا نیز تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به سالگرد شهدای حادثه منا نیز باید اعلام کنیم که عزیزانی که قربانی بی کفایتی آل سعود شدند نیز همگی شهید محسوب شده و در حال حاضر تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

140
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });