ژرمن‌ها وقتی کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند آنجا چه می‌کنند؟

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرنگار مهر، در خبرها آمده بود که محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه روز قدس از دولت آلمان خواست تا کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسد. آلمانی‌ها سال‌ها است که از پذیرش فلسطین به عنوان کشوری مستقل سرباز می‌زنند. این در حالی است که بسیاری از سازمان‌های فرهنگی و موسسات پژوهشی آلمان در فلسطین فعالیت می‌کنند. موسسه گوته، مرکز تبادلات آکادمیک آلمان و بنیادهای پژوهشی مانند بنیاد فردریش ابرت، بنیاد هاینریش بل و بنیاد هانس زایدل از جمله سازمان‌های فرهنگی و پژوهشی آلمان است که در فلسطین شعبه دارند. در این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را برای مهر ارسال کرده، به پاره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی آلمان در فلسطین اشاره شده است:

تاسیس مرکز فرهنگی آلمانی-فرانسوی

برکسی پوشیده نیست که برای آلمانی‌ها، توسعه زبان آلمانی در جهان اهمیت زیادی دارد. آن‌ها معتقدند که شهروندان در اقصی‌نقاط جهان از طریق یادگیری زبان آلمانی با فرهنگ و ارزش‌های آلمانی نیز آشنا می‌شوند. در نتیجه مسئولان موسسه گوته، شعبه‌ای از این موسسه را در رام‌الله تاسیس کرده‌اند. این موسسه که در سال ۱۹۹۸ شکل گرفته، از یک سو، دوره‌های آموزشی زبان آلمانی در سطوح مختلف دارد و از سوی دیگر برنامه‌های فرهنگی در رام‌الله، کرانه باختری، غزه و قدس شرقی برگزار می‌کند. اما موسسه گوته در فلسطین با سایر شعبه‌های این موسسه در سطح جهان تفاوت دارد. این موسسه از سال ۲۰۰۴ با موسسه آموزش زبان فرانسه در رام‌الله ادغام شده و بدین‌ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین موسسات فرهنگی در فلسطین شکل گرفته است. در قلب این مرکز دو ملیتی، کتابخانه رابرت شومان قرار دارد که در آن کتاب‌ها و مجلات زیادی به زبان‌های عربی، فرانسه و آلمانی دیده می‌شود. همچنین کودکان می‌توانند از بازی‌های رایانه‌ای این کتابخانه استفاده کنند. علاوه بر این، مسئولان کتابخانه رابرت شومان اخبار رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فرانسه، آلمان و همچنین اروپا را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. مرکز فرهنگی آلمانی-فرانسوی در رام‌الله در حال‌حاضر با مؤسسات فرهنگی در فلسطین نیز همکاری دارد و تلاش می‌کند تا نقش پررنگی در حوزه فرهنگی این منطقه بازی کند. از طریق لینک زیر می‌توانید، اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های این موسسه به‌دست آورید:

https://www.goethe.de/ins/ps/de/ueb/auf.html

تبادل دانشجو

آنطور که سایت موسسه تبادلات آکادمیک آلمان گزارش داده است، ۵۰ دانشگاه و موسسه عالی آموزشی در فلسطین فعالیت دارند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر، کالج‌هایی برای برگزاری دوره دو ساله دیپلم در فلسطین تاسیس شده‌اند. این عوامل موجب شده که دانشگاه‌های آلمان برای همکاری متقابل با دانشگاه‌های فلسطین ابراز تمایل کنند. در این میان، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. این موسسه در حوزه تبادل دانشجو و پژوهشگر میان آلمان و فلسطین فعالیت می‌کند. گزارش‌های منتشر شده بر روی سایت موسسه تبادلات آکادمیک نشان می‌دهند که دانشگاه‌های فلسطین از کیفیت آموزشی و پژوهشی خوبی برخوردارند. همچنین در سایت این موسسه، اطلاعات مفیدی درباره فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در آلمان و فلسطین منتشر شده است. از طریق سایت زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تبادل دانشجو، پژوهشگر و دانشگاه‌های فلسطین و آلمان پیدا کنید:

https://www.daad.de/de/laenderinformationen/asien/palaestinensische-gebiete/

تاسیس بنیادهای پژوهشی

هرچند آلمان، سال‌ها است که فلسطین را به عنوان کشوری مستقل قبول ندارد اما سازمان‌های بزرگ پژوهشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آلمان در فلسطین فعالیت می‌کنند. برخی از این سازمان‌ها مانند موسسه هانس زایدل، بنیاد هاینریش بُل، بنیاد فردریش ابرت، بنیاد رزا لوکزامبورگ و بنیاد کنراد آدنور پروژه‌های متعددی در فلسطین دارند و نقش پررنگی در حوزه فرهنگی و آموزشی منطقه بازی می‌کنند.

بنیاد هانس زایدل

مسئولان بنیاد هانس زایدل مدعی‌اند که برای توسعه دموکراسی و صلح در سطح جهان فعالیت می‌کنند. از نگاه آنان، نسل‌های مختلف باید درک روشنی از مسائل سیاسی و مفهوم دموکراسی داشته باشند. این موسسه در راستای اهداف خود، پروژه‌های مختلفی را در فلسطین و اسرائیل اجرا می‌کند. آنطور که بر روی سایت این موسسه نوشته شده، یکی از فعالیت‌های مهم هانس زایدل، توانمندسازی جوانان اسرائیلی و فلسطینی است. این موسسه با همکاری بنیادها و سازمان‌های محلی، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و برنامه‌های متعددی برای جوانان اجرا می‌کنند. برای آشنایی با فعالیت‌های این موسسه می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://israpal.hss.de/fields-of-activity/

بنیاد کنراد آدناور

بنیاد کنراد آدناور از دیگر موسسات آلمانی است که در فلسطین فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که مسئولان این بنیاد نیز ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آزادی، عدالت و همبستگی در کشورهای مختلف هستند. این بنیاد در راستای اهداف خود با دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در اقصی‌نقاط جهان همکاری می‌کند. بنیاد کنراد آدناور در رام‌الله در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. مسئولان این بنیاد مدعی‌اند که نگران ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در خاورمیانه هستند و از این رو، در فلسطین، دموکراسی و حاکمیت قانون را ترویج می‌کنند. آن‌ها با برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری میزگردهای مختلف و همکاری با موسسات تحقیقاتی و آموزشی، تلاش می‌کنند تا در راستای اهداف خود قدم بردارند. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره بنیاد آدناور در رام‌الله به دست آورید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.kas.de/de/web/palaestinensische-gebiete/home

بنیاد هاینریش بل

از دیگر موسسات آلمانی که در فلسطین فعالیت دارد، می‌توان به بنیاد هاینریش بل اشاره کرد. مسئولان این بنیاد در سال ۱۹۹۹، دفتر رام‌الله را برای ارتقا دموکراسی و مدیریت منازعات تاسیس کردند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با بازیگران جامعه مدنی فلسطین ارتباط برقرار کنند و در این راستا با دانشجویان، فعالان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وارد مذاکره می‌شوند. از طریق لینک زیر می‌توانید از فعالیت‌های بنیاد بل در فلسطین مطلع شوید:

https://www.boell.de/de/2008/11/03/buero-arabischer-naher-osten

بنیاد فردریش ابرت

بنیاد فردریش ابرت از دیگر سازمان‌های معروف آلمان است که در فلسطین فعالیت دارد. این بنیاد از سال ۱۹۶۰، ارزش‌ها و ایده‌های سوسیال دموکراسی را در خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا ترویج می‌کند. کارکنان این بنیاد در بخش خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا، از یک سو تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منطقه را بررسی می‌کنند و از سوی دیگر درباره آموزش سیاسی، عدالت اجتماعی و حقوق کارگران، اقتصاد پایدار، سیاست‌های آب و هوا و انرژی، گفت‌وگوهای منطقه‌ای و پیشگیری از درگیری، به سازمان‌های مردم‌نهاد مشاوره می‌دهند. مسئولان این بنیاد ادعا می‌کنند که با هدف ترویج دمکراسی، ترغیب گروه‌های مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی به گفت‌وگو با یکدیگر و همچنین حمایت از برابری جنسی و عدالت اجتماعی، در فلسطین و اسرائیل به فعالیت می‌پردازد. اگر مایلید که اطلاعات بیشتری درباره این سازمان به دست آورید، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.fes.de/referat-naher-mittlerer-osten-und-nordafrika/

بنیاد رزا لوکزامبورگ

از دیگر سازمان‌های مهم آلمانی که در حال‌حاضر در فلسطین فعالیت دارند، می‌توان به بنیاد رزا لوکزامبورگ اشاره کرد. این بنیاد در سه حوزه آموزش‌های آزادی‌بخش، تحلیل سیاسی و شبکه‌سازی، حقوق اجتماعی و سیاسی کار می‌کند. لینک زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره این بنیاد در اختیار شما قرار دهد:

http://www.rosaluxemburg.ps/

مدرسه اشمیت

تاسیس مدرسه اشمیت از دیگر فعالیت‌های فرهنگی آلمانی‌ها در فلسطین است. این مدرسه در سال ۱۹۸۶ با حمایت مالی کاتولیک‌های آلمان به عنوان مدرسه خصوصی دخترانه تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه در بیت‌المقدس، آموزش بین‌مذهبی و بین‌فرهنگی به دختران در فلسطین است. در حال‌حاضر ۵۰۰ دختر مسیحی و مسلمان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. از سال ۲۰۰۴، مدرسه اشمیت تحت نظر بخش مدارس خارجی آلمان قرار گرفت. این مدرسه مجهز به مدرن‌ترین آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، سالن‌های موسیقی و امکانات ورزشی است. از لینک زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مدرسه اشمیت در بیت‌المقدس به دست آورید:

http://schmidtschule.schule/index.php/en/schule/willkommen-an-der-schmidtschule

151
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });