برگزاری سالروز پیروزی انقلاب و اربعین شهدای مقاومت در بغداد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعیت گسترده مقامات کشوری و لشکری، رهبران سیاسی، سفرا و نمایندگان خارجی کشورهای مختلف جهان، روحانیون شیعه و اهل سنت، شیوخ عشایر و سران قبایل، نمایندگان موسسات فرهنگی - اجتماعی، بانوان و روئسای اتحادیه‌های مختلف در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

از میهمانان ویژه این مراسم، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، نوری المالکی نخست وزیر اسبق و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی و رهبر دولت قانون، شیخ همام حمودی رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی، شیخ عبداللطیف الهمیم رییس دیوان وقف سنی عراق، شیخ خالد ملا رییس جماعت اهل سنت عراق، در پیشاپیش دیگر میهمانان عراقی بودند.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید و نواختن سرود ملی دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای مقاومت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به تمامی میهمانان به عنوان نخستین سخنران، درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای حضار سخن گفت.

ایستادگی ملت ایران با عزمی راسخ درمقابل موج توطئه‌های استکبار و دشمنان

مسجدی در بخشی از سخنان خود گفت: در چند دهه گذشته هر سال دشمنان انقلاب اسلامی با طراحی و اجرای توطئه‌ها و وعده‌های مختلف سقوط ایران را پیگیری کردند اما این توطئه‌ها ناکام ماند و ایران با عزمی راسخ، استوارتر و مقتدرتر در مسیری که در پیش گرفته در مقابل موج توطئه‌های استکبار و دشمنان ایستادگی کرده است.

وی افزود: متاسفانه دولتمردان امروزی آمریکا بدون عبرت گرفتن از اسلاف و گذشتگان خود همان مسیر را طی می‌کنند و با حربه ترور، تخریب و تحریم به مقابله با ملت ایران برخاسته‌اند، اما باید بدانند این اقدام‌ها تاثیری در مسیر ملت ایران نخواهد داشت.

سفیر ایران در عراق اضافه کرد: دولت آمریکا حدود ۲ سال پیش با خروج از توافقنامه برجام که خود از بانیان آن بود به جهانیان نشان داد که نه تنها به هیچ کدام از تعهدهای روشن خود پایبند نیست بلکه به اعمال مجازات علیه ملت ایران پرداخت.

خون شهدای مقاومت باعث پیوند هرچه قوی تر دو ملت ایران و عراق شده است

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت آمریکا با ترور شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به ننگ و نفرت جهانیان علیه خود دامن زده است. خون این سردار بزرگ اسلام برکات زیادی داشته و باعث پیوند هرچه بیشتر دو ملت ایران و عراق شده است. در زمینه روابط ایران و عراق موجب افتخار است که اعلام کنم با وجود تلاش بدخواهان همکاری این دو کشور در تمام حوزه‌ها رو به گسترش است و این هم افزایی در مسیر تامین منافع دو ملت ادامه دارد. یاد و خاطره شهیدان سردار سلیمانی و مجاهد ابومهدی المهندس را گرامی می‌داریم و از درگاه ایزد بخشاینده آمرزش روح این دو شهید را خواستاریم.

مسجدی همچنین با اشاره به همراهی جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق در حوزه سازندگی گفت: ملت و دولت ایران همان گونه که در مبارزه با تروریسم داعش در کنار دولت و ملت دوست و برادر عراق قرار داشت در مرحله سازندگی و پیشرفت نیز در کنار ملت عراق خواهد ماند.

روح بیداری اسلامی استکبار و صهیونیست‌ها را به خاک ذلت نشانده است

سخنران دوم مراسم چهل و یکمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق نیز و دبیرکل حزب الدعوه عراق بود. مالکی در سخنانی به یاد و خاطره خود از لحظات پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: ما این لحظات را با پوست و خون خود تجربه کردیم و در تماس با این انقلاب بودیم.

وی برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در آگاهی بخشی به ملت‌های مسلمان منطقه حائز اهمیت خواند و گفت: روح بیداری اسلامی که این روزها در کشورهای عراق، یمن، سوریه، فلسطین، لبنان و دیگر سرزمین‌های اسلامی به رشد و بالندگی رسیده و پوزه استکبار و صهیونیست‌ها را به خاک ذلت نشانده در اصل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پا گرفت. به عبارتی شکل گیری محور مقاومت از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

دبیرکل حزب الدعوه عراق اضافه کرد: ملت عراق با اندیشه‌ها و باورهای جمهوری اسلامی ایران هماهنگ و متحد شد و بر پایه همین باورها بود که تروریسم داعش را شکست داد.
مکتب جهاد و شهادت خاموش شدنی نیست. ما فرقه‌گرایی را نابود کردیم در حالی که ما را به آن متهم کردند. ما فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهندس را از دست دادیم اما مکتب جهاد و شهادت را از دست ندادیم.

نوری المالکی گفت: دشمنی شدید استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران موضوع عجیبی نیست زیرا امام راحل در جشن پیروزی انقلاب سفارت رژیم صهیونیستی را بست و سفارت فلسطین را جایگزین آن کرد.

شیخ خالد الملا رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق به عنوان سومین سخنران چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فقط متعلق به شیعیان نیستند بلکه شهدای امت اسلامی هستند.

وی در ادامه به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق از زمان سقوط رژیم صدام تا به امروز اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول این سال‌های طولانی پیشگام حمایت و پشتیبانی از عراق بوده است.

الملا در ادامه بر سخنان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد مبنی بر اینکه خون سرداران شهید مقاومت پیوند دو ملت را بیش از پیش تقویت کرده، صحه گذاشت و بر گسترش هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است. هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تکیه گاه مسلمانان و آزادیخواهان جهان به شمار می‌رود.

همچنین شیخ  عبدالقادر الالوسی رییس مجلس پیوند محمدی و از علمای دینی برجسته اهل سنت در استان الانبار به همراه ده‌ها روحانی اهل سنت در این مراسم حضور داشتند.

حضور گسترده دولت و مردم عراق در مراسم سالروز انقلاب و اربعین شهدای مقاومت

در مراسم امسال چندین وزیر سابق و  نمایندگان مجلس به علاوه نمایندگان روسای فراکسیون‌های پارلمانی به سفارت ایران آمده بودند تا در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر پیوندهای دوستی و برادری با ایران تاکید کنند.

نمایندگانی از سوی رییس جمهوری، نخست وزیری و رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در صف نخست مهمانان بودند. سران عشایر و نمایندگان اقلیت‌های مختلف کرد، مسیحی، ترکمن، شبک و کردهای فیلی نیز آمده بودند تا نشان دهند که رابطه ایران تنها بر یک قشر خاص در عراق متمرکز نشده بلکه با همه اقشار مختلف جامعه عراق ارتباط دوستانه و ناگسستنی دارد.

جمعی از همرزمان شهیدان حاج  قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از نیروهای الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت اسلامی به علاوه شماری از فرماندهان نظامی نیز به مراسم حال و هوای جبهه و جنگ داده بودند و با اینکار دوباره روزهایی که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه دیگر نیروهای مسلح عراق دوشادوش هم هجوم گروه تروریستی داعش را دفع کردند، در اذهان زنده شد.

در کنار میهمانان، سفرای روسیه، چین، انگلستان، ونزوئلا، هلند، هند، پاکستان، افغانستان، برزیل، کره جنوبی، کرواسی، لهستان، بلغارستان، فلسطین، بوسنی و ارمنستان به علاوه کاردارهای قطر و سلطنت عمان و چند کشور عربی - اسلامی و خارجی نیز حضور داشتند.

شبکه‌ها و رسانه‌ها با حضور خبرنگاران و عکاسان خود در این مراسم به پوشش خبری این رخداد بزرگ و ملی پرداختند و بیش از ۲۰ شبکه از شبکه‌های تلویزیونی عراقی نیز به صورت مستقیم این برنامه را پوشش دادند.

139
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });