نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از حضور داعش در اروپا

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرگزاری مهر، اودو اشتاین باخ، رئیس مرکز مطالعات بنیاد Maechenata با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، با حمید محمدی رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدی در این‌دیدار، ضمن طرح موضوع شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط دولت آمریکا، به نقش بی‌بدیل ‌این‌شهید در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: اخیراً رئیس‌جمهور ایران در یک مکالمه تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس، بر این نکته تاکید کرد که اگر تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی برای دفاع از انسان‌های بی‌دفاع کشورهای منطقه نبود، در حال حاضر حضور گسترده داعش در خاک اروپا و انگلیس قطعی بود.

اشتاین باخ نیز درباره هجمه رسانه‌های غربی درباره رویدادها و حوادث اخیر ایران گفت: متاسفانه رسانه‌های غربی رویدادهای اخیر ایران را با نگاهی غیر واقع بینانه بررسی و به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازند.

بررسی جایگاه چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران

رایزن فرهنگی ایران در آلمان سپس به برگزاری یک نشست فرهنگی در تاریخ هفتم فوریه ۲۰۲۰ و موضوعات آن نشست اشاره کرد و گفت: پرفسور باخ نیز یکی از سخنرانان برنامه مذکور است و درصدد هستیم جایگاه فعلی ایران را پس از گذشت چهل‌سال از انقلاب اسلامی ایران، در طیف‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی، علمی و هنری تبیین کنیم.

اشتاین باخ نیز گفت: یکی از مهمترین اهداف ما، فهم و شناخت از یکدیگر از طریق تعاملات فرهنگی و دیالوگ است. در راستای تحقق این هدف پیشنهاد می‌کنم در آینده با افرادی که در گذشته نه چندان دور تلاش کرده‌اند، باب تعاملات میان فرهنگی آلمان و ایران را به پیش ببرند، همکاری نزدیک‌تری داشته باشید.

وی در ادامه به کورت شارف رئیس اسبق انستیتو فرهنگی گوته در تهران و نیز پروفسور پتر هازه رئیس اسبق موزه هنرهای اسلامی برلین که در حال حاضر یکی از دست اندرکاران ساخت موزه بزرگ یزد است، اشاره کرد و نقش آنها را در پیشبرد گفت‌وگوهای فرهنگی میان ایران و آلمان ستود.

خواهر خواندگی دو شهر اصفهان و فرایبورگ

اشتاین باخ همچنین به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و فرایبورگ نیز اشاره کرد و گفت: متولیان این دو شهر طی سال‌های اخیر همکاری‌های فرهنگی و علمی بسیار نزدیکی با هم داشته‌اند. در حال حاضر این پتانسیل وجود دارد که این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

این‌چهره فرهنگی در بخشی از سخنانش به تاریخ و پیشینه فعالیت‌های دینی ایران در آلمان و برگزاری نشست‌های علمی و دینی در هامبورگ هم اشاره کرد.

تعاملات دینی و فرهنگی حوزه علمیه نجف و کربلا با آلمان

اشتاین باخ‬ همچنین به تعاملات دینی و فرهنگی حوزه علمیه نجف و کربلا با آلمان و اعزام هیئت‏‌های مختلف از آن دو شهر به برلین اشاره داشت.

محمدی نیز ضمن تاکید بر اثرات مثبت تعاملات و همکاری های فرهنگی، اجرای پروژه‌های مشترک علمی فرهنگی بین موسسات هر دو کشور را مسیر درستی برای تقویت روابط دانست.

سپس اشتاین باخ درباره فعالیت‌های بنیادی که در آن مسئولیت بر عهده دارد، گفت: بنیاد Maechenata در سال گذشته با همکاری قطر، یک مسابقه خطاطی ویژه‌ای ترتیب داده بود که در آن آثار ۱۲۰ هنرمند خطاط از سراسر دنیا جهت شرکت در یک مسابقه فراگیر با جوائز نقدی شرکت کرده بودند. برنده اول این مسابقه مبلغ ۳ هزار یورو جایزه دریافت کرد.

146
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });