چرا نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تمدیدشد/بُعدمسافت باعث انصراف برخی شد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

علی ناظری رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و یکی از برگزارکنندگان دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برپایی این‌دوره از رویداد مذکور گفت: می‌شود گفت طبق زمان تعیین‌شده برای نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت، کارهای ابتدایی و افتتاحیه انجام شدند. افتتاحیه هم یک‌افتتاحیه خوب با حضور مسئولان کشور بود اما چون در آستانه کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان بودیم، مسئولین زیربط علی‌رغم قول‌هایی که داده بودند، همکاری چندانی نکرده و درگیر مسائل کاری خودشان بودند.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد در هفته گذشته، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خلوت و فروشش کم باشد، این بود که مسئولان طبق وعده‌ای که داده بودند، این‌رویداد را تبلیغ نکردند. در نتیجه مردم هم از برپایی‌اش خبر نداشتند. اما دلیل دوم بارندگی زیاد در بندرعباس بود که گرفتاری‌های زیادی به بار آورد. یعنی شهر به‌دلیل بالاآمدن سطح آب دریا، حالت عادی نداشت. در نتیجه این‌عوامل، حضور مردم در نمایشگاه ضعیف بود و نتوانستند خود را به‌موقع به نمایشگاه برسانند. در نتیجه بازه زمانی شنبه ۲۳ تا جمعه ۲۹ آذر به‌سرعت طی شد و ناشران مرتبط با نمایشگاه، فروش چندانی نداشتند. اما پنجشنبه ۲۸ آذر که هوا هم خوب شده بود، با بازدیدی که سردار محمدرضا نقدی از نمایشگاه داشت، به گفتگو با ناشران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه پرداخت.

مدیر انتشارات فاتحان در ادامه گفت: ناشران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در گفتگو با سردار نقدی گفتند در حالی که یک روز به پایان نمایشگاه مانده، فروش خوبی نداشته‌ایم. این‌گفتگوها در شرایطی انجام شد که دوستان بارشان را برای برگشت به شهرهای خود بسته بوده و نارضایتی‌شان را هم از شرایط نمایشگاه اعلام کرده بودند. سردار نقدی از این‌ناشران و دیگر حاضران در نمایشگاه پرسید اگر تدبیر خاصی برای این‌وضعیت سنجیده شود، آیا همکاری خواهند کرد؟ که با پاسخ مثبت آن‌ها روبرو شد. در نتیجه با همکاری مسئولان استاد هرمزگان و احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پنجشنبه‌شب بنا بر این گذاشته شد که نمایشگاه تمدید شود و تا زمان پایان کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان به کارش ادامه بدهد. این‌مساله یکی از قول‌های استاندار هرمزگان بود و همراه با آن، این‌وعده را داد که برای نمایشگاه در سطح شهر بندرعباس تبلیغ شود تا مردم از وقوع این‌اتفاق و رویداد باخبر شوند. چون یکی از ضرباتی که نمایشگاه از غفلت مسئولین استانی خورد، همین بی‌توجهی به تبلیغات بود. طوری‌که عده زیادی از مردم می‌گفتند ما اصلاً نمی‌دانستیم این‌جا نمایشگاه کتاب است.

ناظری گفت: به‌هرحال قول‌های مساعدی داده شد و گفتند مردم سطح شهر و ادارات را برای بازدید از نمایشگاه دعوت خواهیم کرد. به‌عبارتی، تمدید نمایشگاه یک‌نوع جبران مافات است و دیروز جمعه به‌طورکل به توجیه ناشران گذشت که یک‌هفته دیگر بمانند و کتاب‌های خود را به مردم معرفی کنند. در حال حاضر، بیشتر ناشران و مجموعه‌هایی که به بندرعباس آمده‌اند، در نمایشگاه مانده‌اند و تنها چند نفر که مریض بودند و یا مشکلات دیگر داشتند، غرفه خود را به دوست و آشنا سپرده و رفته‌اند. باید روی تاثیر و کارکرد تبلیغات و خبررسانی تاکید کنم چون به‌مرور که خبر برپایی نمایشگاه به گوش این‌وآن رسید، روزهای پنجشنبه و جمعه، خلاف کل هفته‌ای که گذشت، بازدید نمایشگاه بالا رفت و از کتاب‌ها استقبال به عمل آمد. یکی از ناشران استان خراسان درباره فروشش در دو روز یادشده به من گفت در پنجشنبه‌جمعه به فروش ۷ میلیون تومان رسیده است.

وی درباره وضعیت کنونی و بازدیدهای مردم از دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: با خبررسانی، وضع کمی بهتر شده و قول داده‌اند که برای این‌هفته کار تبلیغاتی کنند. یکی از دوستان، تیزر نمایشگاه را روز پنجشنبه ۲۸ آذر در تلویزیون دیده بود و همین تیزر آگاهی‌بخشی خوبی برای این‌رویداد داشته است. در حال حاضر، صبح‌ها بیشتر به بازدید دانش‌آموزان اختصاص دارد و مردم، بیشتر از ساعات بعدازظهر و عصر برای بازدید از نمایشگاه استفاده می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس همچنین در جمع‌بندی این‌دوره از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: از نظر ساختاری، تمام برنامه‌ریزی‌هایی که باید انجام بگیرند، انجام دادیم و نشست‌ها و همه رویدادهای نمایشگاه را پیش‌بینی کردیم. ما امسال چند ناشر جدید داشتیم که آثار مرتبط خود با حوزه‌های دفاع مقدس و انقلاب را به نمایشگاه آوردند؛ مثل دفتر نشر فرهنگ اسلامی و یا به‌نشر. اما از طرف دیگر، عده‌ای هم به نمایشگاه نیامدند چون راه بندرعباس بسیار دور است و برای ناشرانی که از آذربایجان، رشت یا دیگر شهرهای شمالی کشور می‌خواهند به هرمزگان بیایند، بعد مسافت و هزینه مسافرت، مایوس‌کننده است. در این‌زمینه علاوه بر سه‌چهار ناشر جدیدی که به نمایشگاه اضافه شدند، حدود ۲۷ ناشر انصرافی هم داشتیم. این‌انصراف‌ها در حالی رخ دادند که همه تا روز آخر آماده شده و می‌خواستند بار خود را تحویل بدهند اما با دیدن هزینه‌ها منصرف شدند. البته هزینه حمل بار توسط مجمع ناشران دفاع مقدس و نمایشگاه، رایگان است اما در مجموع، نمایشگاه امسال را با ۹۵ ناشر و ۲۵ یا حدود ۲۷ مورد انصرافی برگزار کردیم. در هفته ابتدایی برپایی دهمین دوره هم که علاوه بر غفلت مسئولین که خودشان هم به آن اذعان داشتند، با بدی شرایط آب و هوا هم روبرو شدیم. در نتیجه شرایطی که پیش آمد، درخواست مسئولین استان و مردم باعث شد نمایشگاه تمدید شود.

141
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });