«نقل گیتی» نخستین جلد یک سه‌گانه/ روایت زندگی یک زوج عراقی-ایرانی

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

محمد خسروی راد، نویسنده کتاب «نقل گیتی» درباره اثرش به خبرنگار مهر گفت: این کتاب نخستین اثرم در قالب رمان است. پیش از این نزدیک به ۲۸ جلد کتاب در قالب‌های مجموعه داستان کوتاه، کودک و نوجوان، تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری نوشته و منتشر کرده بودم.

وی درباره محتوای این رمان توضیح داد: موضوع «نقل گیتی» به انتخاب میان عشق و وطن می‌پردازد. این کتاب داستان دو شخصیت به نام‌های گیتی و سهیل را روایت می‌کند. سهیل اصالتی عراقی دارد و هنگامی که به عنوان سرباز وظیفه در ارتش عراق خدمت می‌کرد، به سپاه بدر ایران پیوست و به ایران آمد.

به گفته این نویسنده، «گیتی» دختری از خانواده سرشناس در مشهد است که افراد بسیاری برای به دست آوردنش تلاش کردند اما پاسخ منفی شنیدند. این در حالی است که او به سهیل پاسخ مثبت داد و با او ازدواج کرد. برای طراحی شخصیت گیتی از شخصیت همسران شهیدانی چون همت و باکری الگو گرفته شده است.

خسروی‌راد افزود: داستان کتاب «نقل گیتی» از جایی آغاز می‌شود که سهیل پس از اعدام صدام، وقتی شرایط کشورش را برای پیشرفت خود مساعد می‌یابد؛ از همسرش می‌خواهد که به عراق عزیمت کنند اما با مخالفت گیتی مواجه می‌شود. در ادامه نامه‌هایی که بین دو شخصیت رد و بدل می‌شود، داستان کتاب را روایت می‌کند. در نامه‌های هر شخصیت دیدگاه‌های متفاوتی از عشق، جنگ و وطن بیان می‌شود.

وی از «شهرستان ادب» به عنوان ناشر این کتاب یاد کرد و گفت: با توجه به این‌که در آستانه ۵۰ سالگی‌ام هستم، کوشیدم تا تجربه‌هایم از داستان‌نویسی را در قالب رمان بیاورم. بنابراین حرف‌های زیادی در قالب این رمان بیان شده است. «نقل گیتی» از جنس تجربه‌های شخصی است و من با عراقی‌های زیادی هم‌نشین بوده‌ام که همسران ایرانی داشته‌اند. با این تفاوت که همسرانشان از خانواده‌های افراد حاشیه‌نشین شهر بوده‌اند اما در این کتاب، گیتی از طبقه بالادست جامعه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در این کتاب از دو شخصیت دیگر به نام‌های «ام آدم» که نگاه مثبتی به رزمندگان ایرانی داشت و «احمد» که مانند سهیل خانواده‌اش را برای رفتن به عراق رها کرده است نیز سخن آمده اما لازم است که بیشتر به ابعاد این شخصیت‌ها پرداخته شود.

خسروی یاد گفت: در واقع «نقل گیتی» نخستین جلد از یک سه‌گانه است و تصمیم دارم به دو شخصیت «ام آدم» و «احمد» در مجلدات دیگر بپردازم.

محمدخسروی راد متولد ۱۳۴۹ در مشهد است که از سال ۷۲ تا ۷۴ مسئول امور شهرستان‌های حوزه هنری کشور بود. وی سال ۸۸ مسئولیت‌هایی چون مدیر تولید و محتوا و جانشینی مدیر مسئول انتشارات عیدگاه و سرپرستی روزنامه ایران در استان خراسان رضوی را نیز برعهده داشت. داستان‌هایی همچون آب و آتش، مجموعه داستان عکس رنگی مشترک و خاطرات سردار شهید حسن باقری برخی آثار انتشار یافته اوست.

انتشارات شهرستان ادب «نقل گیتی» را در ۱۸۰ صفحه، قطع رقعی، با شمارگان یک هزار نسخه و به بهای ۲۵ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

122
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });