حوزه بانوان و کودک و نوجوان در دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی پیش از ظهر امروز در اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ که به میزبانی حوزه هنری خوزستان در اهواز برگزار شد، گفت: حوزه ادبیات پایداری در نگاه مقام معظم رهبری بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این خصوص تاکیدات فراوانی دارند و برای حوزه هنری تکالیفی را مشخص کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه کشور تلاش کرد این فتنه را بخوابانند و این هجوم ناجوانمردانه را به عقب برانند که در این راستا خوزستان بیشترین سهم این دفاع و پایداری را در حوزه عملیاتی و اجرایی در کنار استان های مرزی درگیر جنگ بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: بی تردید قله های پایداری و فضیلت در دفاع مقدس به رخ همه دنیا کشیده شده و این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است، یک واقعیت است.

وی اضافه کرد: حوزه ادبیات پایداری حوزه بسیار مهم و ماندگاری است و مردم با داستان ها، رمان ها، اشعار، نمایشنامه ها و فیلم ها، آمیختگی فکری بسیار زیادی دارند و همه این ها حاصل تلاش مجموعه هنرمندی است که دل به احیای فرهنگ دفاع مقدس داده است.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: قطعا هر چه بیشتر در این حوزه تلاش کنیم، کارهای ناب تر و فاخری را تقدیم نظام و اندیشه جامعه هنردوست و هنرپرورمان می کنیم که می خواهد در حوزه دفاع مقدس با فراز و نشیب جنگ آشنا شود.

وی با بیان اینکه نسل بعد از جنگ علاقه زیادی به حوزه دفاع مقدس دارد، اظهار کرد: ما باید با ارائه اندیشه های خوب و قدم گیرا، این نسل را بیشتر دلبسته کنیم و با عمق دفاع مقدس و تاریخ بعد از آن آشنا کنیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر پرداختن به حضور بانوان در دفاع مقدس تاکید بسیار و اهتمان ویژه ای دارند، بیان کرد: باید در حوزه ادبیات پایداری سهم بیشتری را به حضور بانوان در این دوران اختصاص دهیم و این موضوع برای مردم هم بسیار جذاب است و مخاطبان امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند آمیختگی با این فرهنگ هستند.

حجت‌الاسلام طباطبایی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای پرداختن به فعالیت دفاع مقدس در حوزه کودک اشاره کرد و ادامه داد: ما امروز آنچنان که لازم است، خوراک ذهنی و فرهنگی برای کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس تولید نکردیم و اگر بخواهیم کتاب هایی را در این حوزه به مهدکودک ها و مدارس معرفی کنیم، کتاب های قالب توجه، جذاب و دارای شخصیت پردازی خوب نداریم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند، «فاجعه منا» است که می توان در این حوزه کار کرد چرا که خیلی از ذهن ها را درگیر کرده و مردم می خواهند متن بیشتری از عمق این اتفاق به دستشان برسد که باید خاطرات این جراین را جمع آوری کنیم و به رشته تحریر درآوریم.

وی بر توجه به قومیت ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و یاد آور شد: باید به همه قومیت ها و سلیقه های درگیر در جنگ توجه کرده و اتفاقاتی که با حضور قومیت های مختلف رخ داده را در قالب کتاب و به زبان قلم بیان کنیم که خوزستان و برخی از استان ها این ظرفیت را دارند که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

حجت الاسلام طباطبایی، در پایان ابراز امیدواری کرد: در این نشست بتوانیم در کنار طرح مباحث مهم در حوزه ادبیات پایداری، به بهترین شکل ممکن در این حوزه انجام وظیفه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ، با حضور استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و بوشهر ۱۳ و ۱۴ آذرماه جاری در اهواز برگزار می شود.

148
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });