تقدیر از قهرمانان جنگ تحمیلی یک تکلیف است

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» با حضور آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مسئولان و اهالی این شهر در سینما آزادی کرمانشاه در حال برگزاری است.

علیرضا مختارپور در این مراسم با اشاره به تقدیر از راویان و خاطره گویان و رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: تقدیر از فرنگیس حیدرپور، خوش لفظ‌ها و چیت سازیان‌ها و همت‌ها و باکری‌ها یک تقدیر صرف نیست بلکه این تقدیر با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تاثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها برای تمام مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور یک ‌تکلیف است که باید همیشه و همه ساله تکرار شود تا آحاد جامعه با این قهرمانان واقعی جامعه آشنا شوند.

در ادامه این مراسم مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: دیدن تندیس زن تبر به دست در پارک شیرین کرمانشاه برایم تکلیفی شد که خاطرات این شیرزن را بنویسم و با قلمم ادامه دهنده راه فرنگیس و تبرش باشم.


فتاحی افزود: وقتی قلم من و تبر فرنگیس کنار هم قرار گرفتند این کتاب توانست تقریظ مقام معظم رهبری را به دست بیاورد.


متن یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بخش ناگفته و بااهمّیّتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ی استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ی ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیّاتش به ما نشان داده است.

ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت‌های مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اوّلین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنائی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتّفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ی کتاب -خانم فتّاحی- به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکّر کرد.

161
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });